Facebook pagina Dorus Rijkersgroep

Hike 2009

Verslagen

Verslag Midwinterhike 1996

Op 10 en 11 februari streden 12 koppels om de eerste plaats bij de midwinterhike '96. De deelnemers moesten met een rugzak op 2 dagen lopen op diverse Route beschrijvingen. Uiteindelijk won koppel 2; Wouter Wester en Jos van Boxtel. Hier volgt een verslag van de twee dagen.

De eerste dag: De koppels moesten om het kwartier start bij de pont. Met het pont gingen we de Maas over. Een eind na Middelaar, waar we doorheen liepen, was post 1. Na een flinke klim en dan ook weer natuurlijk een stuk dalen liepen we een stuk door Duitsland heen. Toen we weer op vaderlandse bodem zaten kwamen we aan bij post 2. Nadat we de verbandtrommel hadden laten zien, liepen we verder naar de soeppost. Dat stuk was een heel stuk om en heel veel mensen liepen dan ook dwars door de weilanden heen. Toen we de soep op hadden, moesten we nog een heel eind lopen voordat we bij post 3 aankwamen. Die post was haast in Groesbeek. Op de post zelf had de staf een trappers-baan gemaakt. Er was onder andere een kabelbaan. Nadat we de baan hadden afgelegd gingen we op weg naar de overnachting blokhut. Het was niet zo'n lang stuk, maar wel moeilijk. Het was namelijk een strippenkaartroute in het bos. Maar we zijn toch allemaal goed aangekomen. Sommige laat, sommige vroeg.

Na de tent te hebben opgezet, aan het logboek te hebben gewerkt en gegeten te hebben gingen we kaarten of film kijken: Dum and Dummer. Om half twaalf ging iedereen naar zijn tent om te slapen. Van dat slapen kwam voor sommigen tot half 1 weinig terecht.

De tweede dag: Na gewekt te worden, de tent opgeruimd te hebben en natuurlijk gegeten te hebben gingen we weer bepakt en bezakt weg. Na een bolletjesroute kwamen we aan bij post 1. Daar moesten de meeste even zoeken hoe we moesten gaan lopen. Toen we post 2 gehad hadden en op weg waren naar post 3 begon het te regenen. Maar daar aangekomen stopte het alweer. Daar kregen we soep. Na een klein stukje lopen kwamen we aan bij post 4. Daar werd een foto gemaakt. Na nog een klein uurtje lopen kwamen we aan bij de blokhut. De snelste koppels moesten zelfs nog even wachten, want de blokhut was nog niet open.

Toen alle hikers binnen waren gestroomd en ook de meeste ouders er waren, ging de leiding bekent maken wie er gewonnen hadden. De eerste plaats was voor Wouter Wester en Jos van Boxtel, de tweede prijs voor Matthieu Sonnemans en Paul Verdonk en de derde voor Mark Bos en Wouter Kleingeld.

Kortom het was een toffe hike en wij, de deelnemers, willen de vrijwilligers bedanken die de hike mogelijk maakten.

Verslag Midwinterhike 1998

Hij is weer afgelopen maar was wel een daverend succes. Ik heb het over de twintigste Midwinterhike die dit jaar niet in de winter maar in de lente werd gelopen. Het deelnemers aantal was groot (25 koppels). Het weer was op een paar regenbuien na goed en ook de stemming zat er goed in bij iedereen. De koppels vertrokken vanuit Volkel en moesten via allerlei routetechnieken naar een blokhut in Schaijk lopen. Onderweg kwamen zij posten tegen waar zij verschillende dingen moesten doen. (Hardlopen, Trappersbaan, Schieten etc.) Na 25 kilometer kwamen zij aan bij de Spronkel in Schaijk waar zij hun tentje op moesten zetten en vervolgens naar binnen mochten om hun logboek bij te werken. Na het avondeten, wat bereid wat door Roelof en Pien, hebben ze nog naar een film gekeken en zijn daarna gaan slopen. De volgende dag moesten ze om 08.00 uur weer opstaan om te ontbijten en vervolgens hun tocht van 17 kilometer voort te zetten naar Oss. De vermoeidheid zat bij vele in de benen maar toch heeft de meerderheid de tocht met succes volbracht. Om zes uur 's avonds was de prijsuitreiking met als winnaars Maarten Hebinck en Willem de Haan uit Cuijk.